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マネジメント分析(Management Analysis : Overview)

コース情報

コード:PGMT7000D -JP

タイプ:クラスルーム

期間:4日

コース概要

マネジメント分析技法の確固とした基礎を習得します。分析のプロセスと様々なデータ取集技法の知識を身に付けることで、部分的な調査を独自に行う、あるいは最小限の指示のもとで基礎的な調査を完了させるなど、マネジメント分析を行うエキスパートを効果的に補助することが可能となります。

 

受講対象

公式のトレーニングを受けていないマネジャー、スーパーバイザー、アシスタント、新任のプログラム/マネジメント・アナリスト、あるいは基礎的なマネジメント分析を行う可能性のある方。

本コースは、マネジメント分析を担う可能性はあるが現時点では必要な知識を持っていない、といった方の準備として役立ちます。

 

学習成果

  • マネジメント・アナリストの役割が説明できる
  • 基礎的な調査計画を立てられる
  • 課題や問題を把握し説明できる
  • 適切な方法を用いて必要なデータを収集できる
  • データ分析に必要な簡易的な記述統計が理解できる
  • 調査報告の作成と状況説明に関する基本事項が説明できる

 

学習内容

Day 1

Introduction

  • What is management/program analysis
  • Functions of the analyst
  • Knowledge and skill requirements

Research: Purpose and Process

  • Definition and characteristics of research
  • Types of research
  • The 7-Step scientific method
  • Conducting research and research proposal and plan

 

Day 2

Problem (Issue) Definition

  • Defining the problem or issue
  • Problem definition model
  • Six-step problem process
  • Organizational context

 

Day 3

Research: Introduction to Data

  • Planning for data collection
  • Knowing the data
  • Recording the data
  • Classification of data
  • Types of data

Data Collection Methods

  • Methods and tools
  • Informational interviewing
  • Interviewing techniques
  • Guideline for conducting the interview
  • Questionnaires and/or surveys
  • Parts of questionnaires
  • Types of questions

 

Day 4

Data Collection Methods Continued

  • Observation/records examination
  • Work sampling
  • ADP flowcharts

Descriptive Statistics

  • Percentage and percentage change
  • Organizing data
  • Graphs and charts
  • Pie charts
  • Measures of central tendency
  • Measures of dispersion
  • Standard deviation

Reports and Briefings

  • Research report
  • Briefing and communication techniques

 

※テキスト及び講義で使用する言語は全て英語です。

 

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